Kriokomora

YOU CLINIC - Kriokomora - Katowice

Czym jest Krioterapia?

Krioterapia ogólnoustrojowa (całego ciała) wykorzystuje w procesie leczenie niskie temperatury. Czynnikiem schładzającym cały organizm jest ciekły azot  od -110 do -160 °C. „Zabieg” w kirokomorze trwa ok. 2-3 minuty, następnie wykonuje się ćwiczenia aerobowe. U dorosłego człowieka krótki, bardzo intensywny wpływ krańcowo niskich temperatur uruchamia reakcje hormonalną powodującą wzrost przemiany tkankowej i podwyższenie ciepłoty tkanek.

Krioterapia ogólnoustrojowa powoduje znieczulenie i uruchamia wewnętrzną reakcję przeciwbólową. Wpływ niskich temperatur na rozluźnienie mięśni szkieletowych tłumaczy się zmniejszonym napływem do rdzenia kręgowego bodźców bólowych. Istotne jest też, że w obrębie kończyn zachodzi reakcja otwierania lub zamykania przetok tętniczo-żylnych pod wpływem niskich temperatur. Wszystko to stwarza m.in. komfortowe warunki do postępowania rehabilitacyjnego, które można zintensyfikować i przedłużyć.

Zastosowanie ogólnoustrojowe temperatur kriogenicznych wywołuje szczególną formę termoregulacji, której skutki są niezwykle korzystne miejscowo a ich suma daje efektywny sposób odnowy biologicznej. Należy podkreślić, że wykorzystywanie oddziaływania temperatur kriogenicznych na ustrój człowieka ma nie tylko zastosowanie w medycynie, czy postępowaniu z ludźmi chorymi ale również u osób zdrowych, uprawiających wysiłek sportowy wyczynowo lub rekreacyjnie.

Zabieg w kriokomorze w YOU CLINIC składa się z 10 sesji. Zabiegi odbywają się od poniedziałku do piątku przez 10 dni w godzinach popołudniowych. Taki dwutygodniowy cykl zabiegów w kriokomorze pozwoli na osiągnięcie lepszych efektów. Kriokomora daje wspaniałe rezultaty w leczeniu wielu schorzeń, m.in. chorób reumatoidalnych, zwyrodnienia i zapalenia stawów, urazów i kontuzji. Niektóre efekty widoczne są już po pierwszym zabiegu ! Poprawa jędrności skóry, działanie przeciwobrzękowe to niektóre z rezultatów które można zauważyć już po pierwszej wizycie w kriokomorze.

Z kriokomory może korzystać osoba pełnoletnia, bądź niepełnoletnia za pisemną zgodą opiekunów prawnych.

Przed każdym wejściem do kriokomory fizjoterapeuta/lekarz prowadzący zajęcia przeprowadza z pacjentem krótki wywiad, podczas którego mierzy tętno i ciśnienie tętnicze krwi. Przed skorzystaniem z zabiegu pacjent zobowiązany jest do akceptacji zasad korzystania z kriokomory i podpisania zgody na zabiegi.

Wskazania do krioterapii ogólnoustrojowej

• reumatoidalne zapalenie stawów (RZS),
  • zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa (ZZSK),
  • gorączka reumatyczna (GE),
  • choroby zwyrodnieniowe stawów,
  • zapalenie stawów o podłożu metabolicznym - skaza moczanowa,
  • łuszczycowe zapalenie stawów,
  • pierwotne i wtórne zmiany zwyrodnieniowo - zniekształcające kręgosłupa (zespoły bólowe),
  • fibromyalgia,
  • wszelkie stany pourazowe, przeciążeniowe i zapalne aparatu ruchu,
  • pierwotne i wtórna osteoporoza,
  • stwardnienie rozsiane (SM),
  • niedowłady i przykurcze spastyczne kończy,
  • odnowa biologiczna (działanie biostymulujące).

Przeciwskazania do krioterapii ogólnoustrojowej

• klaustrofobia,
  • choroba Raynaud,
  • niedoczynność tarczycy,
  • działanie niektórych leków (zwłaszcza neuroleptyków) i alkoholu,
  • zwężenie zastawek: półksiężycowatej aorty lub/ i zastawki dwudzielnej,
  • ostre schorzenie dróg oddechowych,
  • znaczne wyniszczenie organizmu,
  • czynne procesy nowotworowe.