Suche igłowanie

YOU CLINIC - Suche igłowanie - Katowice

Sucha igłoterapia to metoda fizjoterapeutyczna polegająca na nakłuciu punktu spustowego w mięśniu lub nakłuciu napiętego pasma mięśniowego za pomocą, jednorazowych igieł do akupunktury w celu leczenia bólu mięśniowo-powięziowego i dysfunkcji w obrębie narządu ruchu. Pomimo tego, że podczas igłoterapii suchej używa się igieł do akupunktury, terapia ta nie ma nic wspólnego z klasyczną formą akupunktury.

Podczas zabiegu suchego igłowania fizjoterapeuta oddziałuje na płytkę nerwowo-mięśniową w mięśniu (miejsce połączenia synaptycznego pomiędzy aksonem neuronu ruchowego a komórką mięśniową), stymulując komórki mięśniowe organizmu do regeneracji i przebudowy. W konsekwencji prowadzi to do zmniejszenia napięcia mięśniowego oraz zmniejszenia i ustąpienia bólu.

Przed przystąpieniem do suchego igłowania fizjoterapeuta określa miejsce nakłucia mięśnia poszukując punktu spustowego i napiętego pasma mięśniowego. Głównym kryterium diagnostycznym podczas badania jest obecność zwiększonej wrażliwości na nacisk w obrębie napiętego pasma oraz występowanie częściowego lub kompletnego bólu rzutowanego zgodnego z dolegliwościami pacjenta. Odpowiednio zlokalizowany i zdiagnozowany punkt spustowy objawia się drganiem przy jego nakłuwaniu podobnym do drżenia pęczkowego mięśni. Objaw ten świadczy o jego dezaktywacji.

Suche igłowanie jest bardzo skuteczną metodą leczenia bólu mięśniowo-powięziowego. Można łączyć ją z innymi metodami fizjoterapeutycznymi takimi jak terapia manualna i terapia tkanek miękkich w celu zwalczania bólu przewlekłego i ostrego.