Terapia metodą Kaltenborn-Evjenth

YOU CLINIC - Terapia metodą Kaltenborn-Evjenth - Katowice

Ortopedyczna terapia manualna Kaltenborn-Evjenth składa się z kilku elementów. Pierwszym jest diagnostyka – poprzez specjalistyczne testy manualne fizjoterapeuta może precyzyjnie określić, czy źródłem bólu w konkretnej partii ciała jest zmieniony chorobowo staw, uciśnięty nerw czy też za mocno napięty mięsień. Pozwala to na dobór najlepszej metody terapii.

A te mogą być rozmaite. W ramach terapii manualnej Kaltenborn-Evjenth stosuje się dopasowane do potrzeb:

• techniki mobilizacji tkanek miękkich – takie jak masaż funkcyjny, masaż poprzeczny, relaksację poizometryczną czy stretching mięśniowy,
  • techniki mobilizacji stawów – uruchamianie torebek, więzadeł i kostnych struktur stawów, mobilizacje stawów przy pomocy trakcji i ślizgu w pozycji spoczynkowej,
  • techniki mobilizacji tkanki nerwowej – utrzymujące lub poprawiające ruchomość nerwów obwodowych, opony twardej oraz korzeni nerwowych,
  • ćwiczenia – utrzymujące lub poprawiające ruchomość stawów, tkanek miękkich i tkanki nerwowej.

Istnieje wiele różnych schorzeń i urazów, w których leczeniu znajduje zastosowanie ortopedyczna terapia manualna Kaltenborn-Evjenth. Znajduje się wśród nich:

• choroba zwyrodnieniowa stawów,
  • choroby zwyrodnieniowe i zespoły bólowe kręgosłupa,
  • dyskopatie,
  • skręcenia i zwichnięcia stawów,
  • złamania kości,
  • bóle i zawroty głowy,
  • rwa kulszowa,
  • neuralgia żebrowa,
  • zespół cieśni nadgarstka,
  • łokieć golfisty i tenisisty.

Metoda Kaltenborna-Evjentha obejmuje ćwiczenia na skoliozę, lordozę i inne wady postawy, terapia stosowania jest u osób z pourazowym ograniczeniem zakresu ruchu w stawach oraz po zabiegach operacyjnych (rekonstrukcja więzadeł, endoprotezoplastyka kolana i biodra). Prowadzona regularnie, przez osoby z umiejętnościami i doświadczeniem, przynieść może naprawdę doskonałe rezultaty.