Terapia mięśniowo-powięziowa

YOU CLINIC - Terapia mięśniowo-powięziowa - Katowice

Terapia mięśniowo-powięziowa to skuteczna i nowoczesna forma rehabilitacji, polegająca na świadomej pracy z ciałem. Opiera się na koncepcji taśm mięśniowo-powięziowych, wypracowanej przez amerykańskiego fizjoterapeutę Toma Myersa. Jest skuteczna w walce z bólem mięśni, stawów, kręgosłupa, a nawet bólu głowy wynikających z niewłaściwych wzorców ruchowych.

Czym jest powięź?

Powięź to rodzaj tkanki łącznej, otaczającej siecią wszystkie struktury w ludzkim ciele. Składa się z mocno splecionych ze sobą włókien kolagenowych i niczym cienka sieć otacza mięśnie, nerwy i narządy. Powięź nadaje kształt ciału, odpowiada za stabilizację oraz ruch. Dzięki temu stanowi nasz największy narząd sensoryczny, koordynujący postawę oraz zręczną ruchomość. Niestety – poprzez złe nawyki ruchowe, złą postawę ciała, siedzący tryb życia, przeciążenia i obciążenia – powięzi mogą stać się źródłem bólu w naszym ciele. Co ciekawe – uszkodzenie lub zapalenie powięzi w jednym miejscu może prowadzić do napięcia i bólu w innym, nawet bardzo odległym miejscu ciała.

Terapia mięsniowo-powięziowa traktuje ciało człowieka jako całość i pozwala zdiagnozować przyczynę problemu, a następnie wypracować właściwe nawyki ruchowe. Specjalista na podstawie wywiadu i badania ciała ocenia nasz tryb życia, wzorce ruchowe oraz wynikające stąd problemy. Następnie ustalany jest cel terapii – zmiana nawyków ruchowych, pozbycie się bólu czy poprawienie ruchomości ciała. Za każdym razem dobierana jest inna forma terapii, zgodnie z zapotrzebowaniem pacjenta, np.:

• techniki manualne czyli masaż i ucisk konkretnych części ciała,
  • automasaż polegający na rozluźnianiu i relaksacji powięzi,
  • specjalnie dobrany trening powięziowy złożony z płynnych i dynamicznych ćwiczeń,
  • stretching powięziowy, polegający na rozciąganiu partii powięzi.

Terapia powięziowa jest z powodzeniem stosowana w przypadku wystąpienia następujących dolegliwości:

• ból kręgosłupa i choroby dyskowe,
  • bóle kończyn niewiadomego pochodzenia,
  • bóle napięciowe lub wynikające ze sztywności mięśni,
  • rwa kulszowa,
  • migreny,
  • drętwienia kończyn lub obrzęk kończyn,
  • stany pourazowe,
  • wysiłkowe nietrzymanie moczu, zaparcia lub bóle miesiączkowe,
  • ograniczenie ruchomości stawów.

Jest także bezpieczna dla kobiet w ciąży w II i III trymestrze, a także w okresie połogu.

Allianz Świat Zdrowia Polmed Saltus Inter Signal Iduna